Ταξίδι γνώσεων, συναισθημάτων και εμπειριών στο 1ο Δ.ΙΕΚ Ηρακλείου

 

 

Για μία ακόμη φορά, το 1ο Δ.ΙΕΚ Ηρακλείου άνοιξε τις πύλες του υποδεχόμενο κόσμο της πόλης μας, εκπλήσσοντας με την πρωτοβουλία, την καινοτομία και τις καλές πρακτικές του.

Με επιτυχία στέφθηκε η εσπερίδα του τμήματος Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων,που πραγματοποιήθηκε στις 16/12/2016 στο αμφιθέατρο ΠΕΚ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού και την Πακόσμια Ημέρα Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Οι κατασκευές των καταρτιζομένων του τμήματος κόσμησαν τους διαδρόμους του χώρου και οι εγγραφές ξεκίνησαν. Όλα ήταν έτοιμα για ένα ταξίδι γνώσεων, συναισθημάτων και εμπειριών.

Η διευθύντρια του Δ.ΙΕΚ, κ. Κορνηλάκη Έρρικα καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και παρουσίασε το θέμα της εσπερίδας. Στο Α΄Μέρος της εσπερίδας παρατέθηκαν, με σειρά διαδοχής, οι εισηγήσεις «Βρέφος και βιβλίο» από την κ. Περδικάκη Ελένη, «Η  ηθική του διαφορετικού μέσα από το παραμύθι και η διάσωσή του» από την κ. Καλουδάκη Φεβρωνία, «Παιδαγωγική αξία του παραμυθιού» από την κ. Γιανναδάκη Κυριακή, «Η επίδραση του παραμυθιού στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού» από την κ. Βασιλογιαννάκη Μαρία και «Η διαφορετικότητα και πώς προσεγγίζεται από τα παραμύθια» από την κ. Σπανάκη Ειρήνη.  Οι εισηγήσεις των εκπαιδευτριών του τμήματος μπόρεσαν να καλύψουν τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα όλων των συμμετεχόντων καθώς παρείχαν γνώσεις και προτάσεις για καλές πρακτικές όχι μόνο για τους ενδιαφερομένους της ειδικότητας των Βρεφονηπιοκόμων, αλλά και για τους γονείς μικρών παιδιών ή υποψηφίους γονείς, για όσους επιθυμούσαν να εμβαθύνουν και να πλατύνουν τη γνώση τους σχετικά με τη μελέτη και την έρευνα στην Παιδική Λογοτεχνία και τέλος, για κάθε εκπαιδευτικόπαρέχοντας ορθέςμεθόδους αξιοποίησης του παραμυθιού στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων.

Στο Β? Μέρος της εσπερίδας πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια. Η θεματολογία των εργαστηρίων προσδιορίστηκε μέσα από την Παιδική Λογοτεχνία, ως μέσο ανάπτυξης στάσεων. Οι εκπαιδεύτριες κ.Νικηφορίδη Αναστασία και κ.Πολυχρόνη Ευαγγελία αφηγήθηκαν το παραμύθι Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους του Ν. Ανδρικόπουλου[1] που με απλό και συμβολικό τρόπο προσεγγίζει τηνπολυμορφία και την ετερότητα της σύγχρονης κοινωνίας και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Στη συνέχεια, με την εμψύχωση της κ. Σπανάκη, οι παρευρισκόμενοι επέλεξαν και κατάρτισαν τις ομάδες. Μέσα από την τέχνη των εικαστικών, της ποίησης, του παραμυθιού αλλά και το παιχνίδι οι ομάδες επεξεργάστηκαν έννοιες όπως ξενοφοβία, ρατσισμός, διαφορετικότητα και ενσυναίσθηση, αλληλοσεβασμός, αλληλεγγύη, ανεκτικότητα. Οι ομάδες έδωσαν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να επεξεργαστούν το θέμα με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο, ανταλλάσσοντας ιδέες, απόψεις και εμπειρίες. Και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό! Η παρουσίαση των δράσεων των εργαστηρίων στην ολομέλεια μας εξέπληξε όλους για την ποιότητα των γνώσεων και των στάσεων που αποτυπώθηκαν, τον τρόπο που εκφράστηκαν αλλά και τα συναισθήματα που εκδηλώθηκαν. Αξιοσημείωτη η κατάθεση μίας από τις συμμετέχουσες της εσπερίδας για την εμπειρία της, όπως την εξέφρασε στην ολομέλεια: «Ένιωσα ελεύθερη, ένιωσα πάλι παιδί!».

Περιμένουμε και τις άλλες δράσεις του 1ου Δ.ΙΕΚ Ηρακλείου. Θα είμαστε όλοι εκεί!

 

Κυριακή Γιανναδάκη

Φιλόλογος – Γλωσσολόγος

 

[1] Ανδρικόπουλος, Ν. (2006). Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους. Αθήνα: Καλέντης.

 

You may also like...