Έρευνα των καταρτιζομένων του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου της ειδικότητας Εκπαιδευτών Υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και του εκπαιδευτή τους και διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου κ. Καρακούδη Στυλιανού καταδεικνύει πως : Από το 46% αυξήθηκε στο 69% η χρήση ζώνης στα οχήματα μέσα σε 1,5 έτος
Σημαντική αύξηση κατά 23% στη χρήση της προστατευτικής ζώνης ασφαλείας στα οχήματα μόλις μέσα σε χρονικό διάστημα 1,5 έτους κατέδειξε η έρευνα που πραγματοποίησαν καταρτιζόμενοι του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου, της ειδικότητας «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ», στο πλαίσιο του μαθήματος «ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ». Το project υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022 έως και την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022 στον αστικό ιστό της πόλη του Ηρακλείου, σε πληθυσμό μόνιμων κατοίκων που φθάνει τους 211.370 πολίτες, σύμφωνα με την πρόσφατη απογραφή του 2021.
Οι καταρτιζόμενοι του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα στην οποία εντάχθηκαν οι σπουδαστές: 1.ΚΑΣΤΑΝΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ 2.ΛΟΥΛΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 3.ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 5.ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ ανέλαβε την καταμέτρηση 50 αναβατών δικύκλων μηχανών, σε δέκα σημεία της πόλης του Ηρακλείου από τη Νέα Αλικαρνασσό μέχρι το κέντρο, τη Θέρισο, τα Καμίνια, τα Δειλινά και τη Γιόφυρο και από την παραλιακή μέχρι τις Πατέλες, το Μασταμπά και τον Αι Γιάννη όσον αφορά την χρήση προστατευτικού κράνους (οδηγών και συνεπιβατών).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Συνολικά από τους 639 αναβάτες δικύκλων στα 10 σημεία της έρευνας φορούσαν κράνος οι 552 ενώ δεν φορούσαν κράνος οι 87.Ποσοστό χρήσης του κράνους 86%.
Η δεύτερη ομάδα που αποτελούνταν από τους: 1. ΣΙΩΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 2.ΠΛΑΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 3.ΣΤΕΙΑΚΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 4.ΑΝΑΝΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ 5. ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ 6. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ανέλαβε την καταμέτρηση 50 επιβατών αυτοκινήτων στα αντίστοιχα σημεία της πόλης για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας (οδηγών και συνεπιβατών).ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Συνολικά από τους 500 επιβάτες αυτοκινήτων στα 10 σημεία της έρευνας φορούσαν ζώνη οι 345 ενώ δεν φορούσαν ζώνη οι 155.Ποσοστό χρήσης ζώνης 69%.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι αντίστοιχη έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2021 σε δείγμα επιβατών 300 ατόμων από τον Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίας Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.), όπου τότε καταγράφηκε χρήση της ζώνης ασφαλείας από τους επιβάτες των οχημάτων σε ποσοστό μόλις 46%, πράγμα που σημαίνει ότι στο Ηράκλειο, σε χρονικό διάστημα 1,5 έτους, ανά 100 επιβάτες αυτοκινήτων φέτος χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας κατά 23 άτομα περισσότεροι από πέρυσι.
Επίσης από τις δύο αυτές έρευνες τρομακτική αύξηση στη χρήση της ζώνης ασφαλείας παρατηρήθηκε από τους συνεπιβάτες των οχημάτων και ειδικότερα, ενώ πέρυσι (5ος /21) οι συνεπιβάτες φορούσαν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό μόλις 29%, φέτος (11ος /22) το ποσοστό αυτό εκτοξεύτηκε στο 68%.Για δε τους οδηγούς των οχημάτων, η έρευνα των σπουδαστών του 1ου ΔΙΕΚ που έλαβε χώρα στα δέκα παραπάνω σημεία κατέδειξε χρήση της ζώνης ασφαλείας σε ποσοστό που ανέρχεται στο 69,4%.Για τους αναβάτες των μηχανών, πρότυπο πόλης στη χρήση προστατευτικού κράνους παραμένει το Ηράκλειο και φέτος, με την αντίστοιχη έρευνα στα δέκα παραπάνω σημεία να αναδεικνύει ότι στους 500 οδηγούς μηχανών, φορούν το προστατευτικό κράνος οι 460, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 92%.Αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί το Μάρτιο του 2021 στο Ηράκλειο από τον Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίας Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.) κατέδειξε χρήση του προστατευτικού κράνους από τους αναβάτες των μοτοσικλετιστών σε ποσοστό 93%.Για τους συνεπιβάτες των δίκυκλων μηχανών, η έρευνα που πραγματοποίησαν οι φοιτητές του 1ου ΔΙΕΚ την πρώτη εβδμάδα του Νοεμβρίου 2022, έδειξε ότι φορούν το προστατευτικού κράνος το 71,2%.
Η συγκεκριμένη έρευνα υλοποιήθηκε από τους καταρτιζόμενους του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου με πρωτοβουλία του εκπαιδευτή τους κ. Καρακούδη Στυλιανού, πιστοποιεί την πρωτοφανή πρόοδο που καταγράφεται στην πόλη του Ηρακλείου, τόσο στη χρήση της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα, όσο και στη χρήση του προστατευτικού κράνους στις μηχανές και αποδεικνύει μία σημαντική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, η οποία αδιαμφισβήτητα θα επιφέρει και μείωση του αριθμού των τραυματισθέντων πολιτών από τροχαία ατυχήματα.
Η σωματική ακεραιότητα των επιβατών σε όλα τα οχήματα μπορεί να διαφυλαχθεί, εφόσον κατανοήσουμε ότι η χρήση των συγκεκριμένων μέσων παθητικής ασφάλειας, της ζώνης ασφαλείας και του προστατευτικού κράνους, είναι υποχρεωτική σε όλες τις θέσεις μέσα στα οχήματα. Εφόσον εμπεδωθεί αυτό και εφαρμοστεί από όλους τους πολίτες, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο βαθμός τραυματισμού συνεπεία τροχαίων ατυχημάτων θα μειωθεί κατακόρυφα.
Ο διευθυντής του 1ου ΔΙΕΚ Ηρακλείου κ. Γραφανάκης Μιχάλης συγχαίρει τόσο τον εκπαιδευτή όσο και τους καταρτιζόμενος που αποδεικνύουν το ποιοτικό έργο που συντελείται στα Δημόσια ΙΕΚ και υποστηρίζει θερμά τις όποιες δράσεις των καταρτιζόμενων που τους συνδέουν με την αγορά εργασίας.
Σχετικά δημοσιευμένα άρθρα :
https://www.cretalive.gr/eida-akoysa/irakleio-poli-protypo-sti-hrisi-kranoys
https://www.cretalive.gr/eida-akoysa/zoni-asfaleias-mia-apogoiteysi